Thursday, July 12, 2012

Russia-sickness!

Assalamualaikum!


Have you heard of QIWI?

Ala yang mesin oren burung2 kiwi biru yang lompat2 tuh. Biasanya kalau student Russia mesti tahu. Sebab mesin/ terminal tuh memang ada di merata2, kat stesen bas, metro kedai2 24chisa, MAN, OKEI, etc.

And surprisingly, (or maybe aku je yg baru tahu sebab jarang keluar rumah), accidently terjumpe terminal nih kat LRT Hang Tuah. Yes! Accidently sebab tersalah naik tren. Ok Noob!

Actually I like this type of payment system. Sebab it's easy la. If kat Russia memang method of payment nih la yang selalu aku gune. Usually kalau aku wat bisness ape2 je, mesti payment thru QIWI. Beli la apa2 pon, tiket kapal terbang ke, Voip, Skype Credit sume bayar ikut nih je. Uwaahh.. This is what I loike about Russia.



Teruja! Hahaha. Tapi baru nampak satu terminal je kat Malaysia nih.


Ok. Next story nak cerita.

Last Monday, I went to LowYat Plaza, adela nak ushar2 Henpon baru. Coz Henpon lama HTC nih rosak skit nak kene baling kat anjing. Jalan2 tuh ade la ternampak minah2 Olga (i assumed, because they speak Russian). Olga2 nih agak tak reti sikit Englishnye tapi ade hati nak bargain dengan Apek yang semua perkataan die ending dengan 'La'. So, di situ, (bangga skejap), aku adela tolong sikit2 deal dengan Apek dan Olga2 tuh. Terkezut diorg dengaq aku cakap ruski. Rase nak menangis pon ade gak bile mane actually baguih gak belaja bahasa asing nih. Fuh fuh fuh. Plus, sekarang nih makin menjadi-jadi byknye tourist from Russia nih. Kalau kat KLCC tuh Ya Rabb, memang ramai beb! Siap yang pakai baju kelawar pon ade. Hiks!

Ahaa! Hari tu pi kenduri kawen senior pon, terjumpe Family Russia kat sana. OMGeee gile laah.. kat Kelantan pon ade perkampungan Russia jugak? Siap kat KBMall tuh ade foodcourt Russian Food lagi. (Mata terbeliak!)

Mungkin aku dah terkene syndrome "Homesick". Homesick kat Russia, when actually aku enjoy duduk kat Msia for this short summer holidays. Sebab mana2 je aku pergi and nak pegi, Klantan, Johor, ke Singapore, mesti peke je telinga and mate aku kalo ade apa2 kaitan dengan Russia. Uwarghhh! Sudahhh~ Diyana Rahman sile bebaskan diri anda dari cengkaman Russia!