Friday, July 8, 2011

tang-ngan-kan-mai

Salam.

Alhamdulilah, now I'm already in Malaysia. Yey me! huhu. Masih lagi tak keluar ke mana-mana. Di sebabkan esok akan diadakan perhimpunan BERSIH, maka banyak jalan yang ditutup, roadblock merata-rata, jam, polis bersepah-sepah. Sabar je lah. Tapi pada pendapat aku lah, sebagai seorang yang bebas dari sebarang pengaruh politik nih, aku tak rasa benda ni salah, cumanya masyarakat kita ni je yang terlalu... Hmm, aku tak tahu nak cakap apa. Huhu. Ikut la korang semua nak tafsir macam mana kan. Tapi situasi macam ni memang menyusahkan rakyat lah.


OK! Nak dijadikan cerita, aku baru balik semalam. Totally exhausted. The journey to Kuala Lumpur took me about 3 days. Cuba bayangkan. Time summer, berpeluh-peluh, urgh, tapi nasib baik dah sampai Malaysia dengan selamatnya. Syukur.

Transit di Thailand selama 10 jam. Kami berempat sepakat untuk meredah bandar Bangkok. Aku, farhah dan dua orang lagi yang kami baru kenali (ijoe from Nizhny dan zul from RSMU). Jalan main pakai redah je. Terjah penduduk-penduduk tempatan. Minta Student price dengan tanpa rasa segan silu. Cakap dan belajar bahasa Thailand untuk memdapat harga murah dan menambat hati orang-orang Siam. Hiks!



Photos courtesy of Farhah Mazelan